maanantai 2. toukokuuta 2016

Testilaitteiden käyttö

Testeri                                                   Ford IDS


                                                              Bosch KTS

                                                              AutoCom ADP

                                                              TEXA


Auto                                                      Ford Focus




Järjestelmät
Moottori                                                Sytytys:            kaksoiskipinäpuola
 Autodatasta auton moottorinohjauksen kytkentäkaaviosta näkee, minkälainen sytytysjärjestelmä autossa on. T1 on sytytyspuola ja kuvasta näkee, että puolassa on kaksi ensiökelaa ja maihin menee kaksi johtoa, eli autossa on kaksoiskipinäpuola.

                                                              Suihkutus:        monipistesuihkutus




Vikakoodien luku                                  Koodien haku - Auton koko järjestelmän voi skannata testereillä, jolloin testeri etsii kaikki mahdolliset vikakoodit autosta. Testerin testipää laitetaan kiinni autoon, yleensä ratin alla olevaan pistokkeeseen, käännetään virrat päälle ja laitetaan testeri etsimään vikoja.
                                                               Nollaus - Vikakoodit voi nollata poistamalla ne, mikä tosin kannattaa tehdä vasta sitten, kun vikakoodin aiheuttaja on korjattu, muuten vikakoodi tulee uudestaan poistamisen jälkeen.




Käytön aikaiset mittaukset                     Pyörintänopeus         940 rpm/min
                                                                Moottorin lämpötila          82 C
                                                                Lambda-anturin jännite      0,675 V


Pakokaasumittaus
OBD-testi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti